18 Ağustos 2014 Pazartesi

Bayram Tatili

“Merhaba. Yokuş başına geldiğinde Bodrum’u göreceksin. Sanma ki sen geldiğin gibi gideceksin. Senden öncekiler de böyle idiler. Akıllarını hep Bodrum’da bırakıp gittiler” HALIKARNAS BALIKCISI...

Bayramda bodrum, fethiye, Rodos'u içine alan bir tatil yaptık. Size rotamızdan bahsedeceğim, sizin de tatil planlarınız için bir fikir olur. Bakü'den Bodrum'a direk uçuş olduğunu öğrendiğimde çok sevindim, yazları eklenen bir uçuş tarifesiymiş. 3 saatte Bodrum'a vardım.Bodrum Havalimanı'ndan bodrum otogarına geçip annemlerle buluşacaktım, etrafa bakınırken bir otobüs acentası çalışanı yanıma yaklaşıp 50 liraya bodrum otogara otobus olduğunu söyledi, başka seçenekler olup olmadıgını sordum, taksi daha pahalı havaş için de çok beklersiniz dedi beklemeyi tercih ettim ve 10 liraya havaşa bindim. Biraz gecikmeli olarak otogara ulaştım ve annemlere kavuştum.
Bodrum Milas havalimanı.
Taksi fiyatlarini gorebileceginiz bir taski duragi...aracin arkasinda artik 240 tl degil 70 tl yazisi vardi.Otogar-Bodrum merkez arasinin 240 lira oldugu zamanlar da varmis yani...

Havalimanı'ndan otogara giden yolda havaş otobüsünden çektim; güvercinlik tarafları sanırım.
Ve yine yolda Bodrum'un meşhur begonvilleriyle ilk buluşma...
       Otogarda kalacağımız otel olan Princess Diltua otelin aracıyla buluştuk ve otelimize doğru yol aldık. Bütün oteller otogardan alıyor sanmayin; bu Princess Diltua otelin musterilerine ozel, tabii istek durumunda. Bi dahaki sefere kocamla gelip araç kiralar oteli de otogara kadar zahmet ettirmeyiz. Otelimiz marina ile bardakçı koyu arasında, Zeki müren koyu bir diğer adıyla. Odamıza yerleşip hemen bardakçı koyuna gidiyoruz.
Bardakçı koyuna giderken yolda....

Bardakci koyunda annemle beraber yuzerek ilk gazimizi aldiktan sonra otelde kalan ablamla bulusmak icin otele geri donduk. Yuruyerek gidip geldik, fakat kimseye tavsiye etmiyorum, bodrumun yollari yokuslu, hatta biz yururken bufeciler o yokusa sairin siir yazdigindan bahsettiler.  Yorgunluktan hangi sair diye sormadik ama, Halikarnas balikcisinin bir yokustan bahseden bir siiri var, o yokus bu yokusmudur bilmem. Ayrica bizim yokusun Neyzen Tevfik Cad. icinde yer aliyor olmasi da Neyzen Tevfikin bir siirinden bahsetmis olduklarini aklima getirdi fakat google'a sordum bulamadim. Neyse bilen varsa yazarsa sevinirim.
Otelimizin, 3 cocuklu muhafiz sirinesi... Ablamin tabiriyle kabus gibi :)

Aksam otele geldik. Tekne turu bilgisi alarak, ertesi gun icin tekne turuna yazildik. 35 lira yemek dahil, ve 50 lira yemek ve sinirsiz alkolsuz icecek dahil olmak uzere 2 secenek vardi; 50 liralik olani sectik.
Aksam hayli yorgun oldugumuz halde, dusumuzu aldiktan sonra bodrum sokaklarinda yuruyuse ciktik, otelin bulundugu sokagin diger ucu bodrum marinaya cikiyordu. Bodrum marinaya ciktik ve sahil kenari boyunca biraz yuruduk, dondurma yedik, otele dondugumuzde vakit epey gec olmustu, uyuduk. Sabah 8de baslayan kahvaltimizi yaptik. 9:45'te otelden teknenin kalkacagi gumbete dogru yol almak uzere ciktik. Yolda servis baska otellerden yazilmis olanlari da topladi. Nihayet bitezde bizi bekleyen teknemize gectik. Fakat 1 otel tekne turu sirketine yolcu bilgisi vermeyi unutmus oldugu icin servis geri donerek onlari almaya gitti, cikisimiz yarim saat gecikti. Tekne turu inanilmaz iyi geldi bana, sadece 1 gunluk bir tekne turu yillarin yorgunlugunu uzerimden aldi sanki...Bodrumun guzel koylarinda yuzduk, bana kalsa hergun bu ritueli tekrarlardim :) Bizim tekne; Celebi AdasiOrtakent Develi Plajı (Camel Beach), Ada Bogazi, Akvaryum Koyu, Kadınlar Koyu rotasini izledi. Siralamadan cok emin degilim, cok iyi hatirlamiyorum. Bunlar arasinda en dikkat cekeni camel beach idi.

Camel Beach

Ve Develer

Masum bir yavru...

Aksam 5-5.5 gibi Bitez marinaya geri donduk. Sabah bizi getiren servis aksam tekrar otele birakti. Yolda soforle muhabbet ederek geldik. 10 yil once doktorunun sinuzit nedeniyle kendisine bodrumu tavsiye ettigini ve 10 gunluk bodrum tatilinin 10 yillik bodrumluya donustugunden bahsetti. Bardakci koyunda dikkatimizi ceken yanik tepeyi sorduk, 3 yil once yandigini ve bodrumlularin cok tepkisini aldigini, ve bodrumlularin tepkisinden cekinildiginden dolayi villa insaatlarina yeni baslandigindan bahsetti. Bodrumun ne kadar hizli gelistiginden bahsetti. 5 yil once kendisine cok ucuza teklif edilen arsanin oldugu yerden su anda elinde 150 bin lirasi oldugu halde ev alamadigindan bahsetti. Bodrumda ev almak ve yasamak hayalim oldugundan dolayi anlattiklarini ilgiyle dinledim. Aksam otele geldikten sonra ablam Gumbet'e gitmeyi cok istediginden dolayi Gumbete giden dolmuslara bindik ve Gumbet merkezde inerek yuruduk. Gumbet unlulerin sahne aldigi barlardan ibaret isikli caddeleri olan bir yer. Cakma ayakkabi ve canta satan kucuk dukkanlar dikkatimi cekti, cok fazla vardi! Keske kaliteyi normal fiyatina satan magazalar olsaydi yerlerine, bodrumu daha kalite biryere donustururdu. (Rodostaki gibi, rodostan bahsedecegim ilerde)